Ma aamulla puhelin soi ennen 8 pomo soitti kysy jos mulle sopii mennä tiistaina hesaan naantalin sijasta ja sopihan se. Lähin sit pajalle hakeen autoo ku oma on edelleen p.....na. ku olin pajalla soitin pomolle vielä ja varmistin että onko se homma sit huomenna selvä. No ei ollu ku oli peruttu laiva ois ollu satamassa vaan 6 tuntii.... Niin että puhelin siinä hetken työkamujen kans ja totesin että tais mun joululoma alkaa ny. Ei hirveesti harmittanu.

Ma Illalla mun exä soitti ja kysy haluisinko auton lainaksi... No tottahan kelpas onki ollu aika raajarikko olo ilman autoa ku siihen on tottunu. ja joulujuttujaki pitää hoitaa.

Tiistai suju jouluostosten merkeissä ja kotiin tultuani totesin olleeni kiltti . Tosin kyllä muutama muukin pääsi samaan gatekoriaan. Löysin alennuksesta Garminin käsi gps:n jota olen havitellut jo pidemmän aikaa. Vaan kartat puuttuu enään...

llalla kateletiin Mamma Mia leffa mun ihastuksen kans ja pistin kinkun uuniin ja siinä kulukin sitten pitkälle aamuyöhön.

Oon tän illan makaillu soffalla ja nautsikellu rauhallisesta olosta, hiljaisuudesta ja kynttilän valosta. Antanu mielen sakan laskeutua ja ollut vaan. Samalla on tullut mietiskeltyä taas itekseen asioita menneestä nykyisyydestä. miten ihminen muuttuu ja miten toiset ihmiset vaikuttaa negatiivisesti omaan itseen ja toisilta saa niin paljon enemmän... Eikä se ole vaan se että saa vaan toisille voi myös antaa ja vaikutus on vastavuoroista. Liian kauan elämästäni olen viettänyt tajuamatta tuosta vastavuoroisuudesta mitään... mutta kaipa sitäkin aikaa tarvitsin.